ODUSTANAK OD KUPOVINE I REKLAMACIJE
Žao nam je ukoliko naiđete na bilo kakav problem ili nepravilnost u vezi sa proizvodima koje ste naručili od nas. Vaša satisfakcija je naš prioritet i spremni smo rešiti bilo kakve nedoumice ili nepravilnosti u vezi sa vašom porudžbinom. Molimo vas da pažljivo pročitate naše smernice u vezi sa reklamacijama kako bismo vam pružili najbolju moguću podršku.
1. Kako podneti reklamaciju
U slučaju bilo kakvih nedoumica, grešaka ili problema sa poručenim proizvodima, odmah nas obavestite putem naše stranice za podršku ili putem e-maila ili telefona.
Detaljno opišite problem sa proizvodom, navodeći informacije kao što su broj porudžbine, naziv proizvoda i prirodu problema.
Ukoliko je to moguće, molimo vas da priložite fotografije problema. Ovo će nam pomoći da brže i preciznije reagujemo.
U zavisnosti od prirode problema, nudimo mogućnost zamene oštećenog proizvoda ili povrata novca. Detalji će biti dogovoreni u direktnom kontaktu.
2. Odustajanje od kupovine
U slučaju da kupac odustane od dobijenog paketa, isti može da vrati u roku od 14 dana i to na sledeći način:
- Neophodno je da se da nam se kupac javi (telefonom ili e-mailom) i obavesti nas o odustajanju.
- Kupac je dužan da proizvod vrati u neoštećenoj originalnoj ambalaži i da prilikom predaje paketa kurirskoj službi, paket adekvatno upakuje-zaštiti.
- Nakon preuzimanja paketa utvrdićemo da li sadrzaj i proizvod odgovaju stvarnom stanju kao kada su isporučeni kupcu.
- Ukoliko je sa proizvodom sve u redu, u roku od maksimalno 30 dana (povrat sredstava se najčešće vrši u roku od 7 dana) od dana prijema pošiljke uplaćujemo na tekući račun kupca iznos koji je platio sam kupac umanjen za iznos dostave.
- Povrat sredstava je moguće izvršiti samo i isključivo preko tekućeg računa.
- Artkli od kojih kupac odustaje moraju biti upravo onakvi kakve ih je kupac dobio: nekorišćeni, neoštećeni i neotpakovani iz originalne ambalaže u kojoj se nalaze.
- Teret troskova dostave u oba slucaja pada na teret kupca osim ukoliko nije drugacije dogovoreno.
- Kupac samostalno i isključivo snosi direktne troškove vraćanja robe, koju može da vrati Prodavcu na adresu vidljivu na dostavnici.
- Kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica upotrebe robe na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe.
3. Kupac nema pravo na odustanak od kupovine u sledećim situacijama:
- ukoliko je nakon fizičkog vraćanja robe ustanovljeno da nije vraćena roba koja je i poslata prvobitno od strane nas kao prodavca,
- ukoliko je nakon fizičkog vraćanja robe ustanovljeno da je na samom proizvodu vršena dorada, ili je oštećen i samim tim onemogućen za dalju prodaju,
- ako je proizvod otvoren i ima ograničen rok trajanja ili se lako kvare, neće biti podložni povratu iz higijenskih ili bezbednosnih razloga.
- isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke.
4. Reklamacija
Kupac može da izjavi reklamaciju putem adrese za prijem elektronske pošte i popunjavanjem obrasca zahteva za reklamaciju.
Kao prodavac, najkasnije u roku od 8 dana od dana prijema popunjenog obrasca zahteva za reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovaramo Kupcu na izjavljenu reklamaciju.
Odgovor na reklamaciju Kupca sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu Kupca i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije.
Rok ne može da bude duži od 15 dana od dana podnošenja zahteva ukoliko se Kupac i Prodavac nisu saglasili drugačije.
U slučaju prihvatanja reklamacije, a saglasno uslovima propisanim zakonom, prodavac može dati predlog za:
- otklanjanje nedostatka robe;
- zamenu robe sa nedostatkom za novu robu, odnosno robu odgovarajuće marke (modela, tipa) ili sličnu robu;
- umanjenje, odnosno korekciju cene robe;
- raskid ugovora i povraćaj novčanog iznosa plaćenog za tu robu.
Kupac ne može da koristi opciju “zamenu robe sa nedostatkom za novu robu, odnosno robu odgovarajuće marke (modela, tipa) ili sličnu robu”, odnosno ne može da raskine ugovor, ukoliko je nesaobraznost robe neznatna.
Troškove koji nastanu po osnovu reklamacije snosi kupac.
U slučaju da kupac dobije proizvod koji je oštećen ili koji ne funkcioniše ispravno, potrebno je da nas odmah pri otvaranju paketa o tome obavesti na sledeci nacin:
- Neophodno je da se da nam se kupac javi (telefonom ili e-mailom zahteva reklamaciju) i obavesti nas o nesaobraznosti proizvoda.
- Detaljno opišite problem sa proizvodom kako bismo što bolje razumeli situaciju. Ako je moguće, priložite fotografije koje ilustruju problem.
- Kupac je dužan da proizvod vrati u neostecenoj originalnoj ambalaži i da prilikom predaje paketa kurirskoj službi, paket adekvatno upakuje-zaštiti.
- Kada nam kupac vrati paket i kada ustanovimo da je proizvod zaista neispravan/oštećen kako je kupac naglasio prilikom kontakta, u roku od maksimalno 30 dana (povrat sredstava se najčešće vrši u roku od 7 dana) od dana prijema pošiljke uplaćujemo na tekući račun kupca iznos koji je platio sam kupac umanjen za iznos dostave.
- Povrat sredstava je moguće izvršiti samo i isključivo preko tekućeg računa.
- Kupac umesto povrata sredstava može izabrati i da neispravan/oštećen proizvod zameni za isti ispravan ili za neki drugi proizvod.
- Ako je zamenski proizvod skuplji od prvobitno poručenog, kupac je dužan da plati razliku.
- Ako je zamenski proizvod jeftiniji, mi kao prodavac vraćamo razliku uplatom na tekući račun kupca.
Podaci koje je potrebno dostaviti prilikom ulaganja reklamacije putem e-maila:
1. Ime i prezime kupca
2. Broj računa tekuceg racuna
3. Datum poručivanja
4. Naziv poručenog proizvoda
5. Razlog reklamacije
Ako je problem sa proizvodom u vezi sa saobraznošću, obezbedićemo vam rešenje u skladu sa zakonom o potrošačkim pravima. To može uključivati popravku, zamenu ili povrat novca, u zavisnosti od situacije.
Za nesaobraznost robe odgovaramo u roku od maksimalno 6 meseci od datuma kupovine proizvoda. Kupac nema pravo na reklamaciju u slučaju neadekvatnog rukovanja proizvodom, kao ni usled fizičkih oštećenja proizvoda. Saobraznošću nisu obuhvaćeni potrošni delovi ( ležajevi, grafitne četkice i sl. ).